فيديو: رامز جلال يثير الجدل بعد “إهانة” نقيب الموسيقيين مصطفى كامل

أثارت حلقة نقيب الموسيقيين المصريين مصطفى كامل في برنامج المقالب “رامز نيفر إند” الذي يقدمه رامز جلال حالة من الجدل على مواقع التواصل الاجتماعي.

وسخر رامز من نقيب الموسيقيين وقال في تقديم الحلقة: “صاحب بالين كداب وصاحب 3 منافق والنهاردة جايبين بتاع كله، مصطفى كامل اللي بدأ شاعر على قده وكله بيستقل بيه وزهقوا منه وقالوا واد زنان، وأكيد هيقول أي بتنجان ولما سمعوه جالهم هبل وجنان وكتب أغاني عملت قلبان، وقال هيغني ويعمل ألحان واتجنن وقال همثل كمان وإشطة يابا جابلنا حالة غثيان ورجعلنا بخبر انفجر زي البركان، واترشح لمنصب نقيب الموسيقيين ونجح وأدى لهاني شاكر كتف ونطره من المكان”.

وأضاف: “مطرب الدموع والآهات مصطفى كامل، وقائد الأغنية الشعبية وعامل زي سواق الميكروباص، واللي يعرفوه بس حلمي عبد الباقي وأمين الصندوق”.

وفي لقاء المذيعة مع مصطفى كامل قبل المقلب تحدث عن أعماله الفنية، قائلاً: “أنا نزلت أغنية جديدة اسمها زرعة خايبة”، ليرد رامز جلال، ساخرًا: “غنيتها في أي غيط دي؟”.

كما سخر رامز جلال من ملابس مصطفى كامل، قائلاً: “لابس جاكيت وحاول يعمل فيها ويجز بس قلبت منه إيجز”.

وفي المقلب دخل مصطفى كامل، في حالة صدمة وانهيار وظهر وهو ينطق الشهادة ويصرخ في مقلب “الغسالة”، وبجانبه رامز جلال متخفيًا قبل اكتشاف المقلب.

(لها)


Related Posts


Post Author: SafirAlChamal